Reklamační řad

REKLAMAČNÍ ŘÁD

PRO PRODEJ ZBOŽÍ PROSTŘEDNICTVÍM e-shopu www.kava.musetti.cz

platný od 28.11.2024

Prodávající

Prodávajícím je společnost Rausch Café Trade s.r.o., se sídlem Mirovická 1118, 182 00 Praha, IČO 03283216, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze v oddílu C, vložka číslo C 229700. Prodávající je plátcem DPH.

Článek 1
Úvodní ustanovení

Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být vždy uplatňována v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti, které tento reklamační řád neupravuje, se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. a zákonem č. 324/2022 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění.

Článek 2
Uplatnění reklamace

Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího v jeho provozovně na adrese Na Dolíku 14/2a, 18400 Praha 8 nebo prostřednictvím e-mailu info@musetti.cz. Prodávající zajišťuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímáním reklamací po celou provozní dobu.

Prodávající je povinen vydat písemné potvrzení o:

  • tom, kdy Kupující uplatnil právo,
  • obsahu reklamace,
  • způsobu vyřízení reklamace požadovaném spotřebitelem,
  • kontaktních údajích Kupujícího pro informování o vyřízení reklamace.

Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložením data koupě, a to buď předložením dokladu o koupi, potvrzením o povinnostech Prodávajícího z vadného plnění, záručním listem nebo jiným důvěryhodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která již byla v minulosti reklamována, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

V případě, že by uplatnění práva z vady činilo spotřebiteli značné obtíže, zejména proto, že zboží nelze dopravit na místo uplatnění reklamace běžným způsobem, nebo jde o zboží, které je zabudované či součástí nemovitosti, posoudí Prodávající vadu po dohodě s Kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost.

Článek 3
Lhůta pro uplatnění práv

Kupující (fyzická osoba) může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží je lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění zkrácena na 6 měsíců; takové zkrácení lhůty uvede Prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí této lhůty nelze právo z vady u Prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo Prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku na jakost nad rámec svých zákonných povinností.

Kupující (právnická osoba s IČ) může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 12 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží je lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění zkrácena na 1 měsíc, pokud není dohodnuto jinak. Po uplynutí této lhůty nelze právo z vady u Prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo Prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku na jakost nad rámec svých zákonných povinností.

Kupující uplatňuje svá práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že zboží má vadu. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží nadále používá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči Prodávajícímu vadu oprávněně, lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neběží po dobu, kdy je zboží v opravě a kupující jej nemůže používat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

Lhůtu pro uplatnění práv z vad nelze považovat za určení životnosti zboží; ta se liší v závislosti na vlastnostech výrobku, jeho údržbě, správnosti a intenzitě používání nebo dohodě mezi kupujícím a Prodávajícím.

Článek 4
Vyřízení reklamace

Prodávající je povinen rozhodnout o přijetí reklamace ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, považuje se za poslední den lhůty nejbližší následující pracovní den. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je Prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.

Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace, s výjimkou situace, kdy jím zvolený způsob řešení není vůbec nebo včas uskutečnitelný.

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena. Po uplynutí této doby je Prodávající oprávněn účtovat přiměřené skladné nebo zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí Prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

Článek 5
Jakost při převzetí

Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy že:

  • zboží má vlastnosti, které si kupující s Prodávajícím dohodli, a chybí-li takové ujednání, má vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě jimi prováděné reklamy,
  • zboží se hodí k účelu, který Prodávající uvádí jako určený k použití, nebo k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá požadavkům právních předpisů.

V případě, že zboží při převzetí kupujícím nesplňuje výše uvedené požadavky, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat pouze výměnu této součásti; není-li to možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení celé kupní ceny. Je-li to však vzhledem k povaze vady nepřiměřené, zejména pokud lze vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy ani neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu součásti nebo opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené lhůtě, nebo že by zajištění nápravy spotřebiteli způsobilo značné obtíže.

Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Článek 6
Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

Odpovědnost prodávajícího za vady, které představují podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy, se vztahuje na vady zboží vzniklé ve lhůtě 24 měsíců od převzetí, a to na vady, na které se nevztahuje odpovědnost za jakost při převzetí dle čl. 5. Vada se považuje za podstatné porušení smlouvy tehdy, pokud by kupující smlouvu neuzavřel, kdyby o vadě při uzavírání smlouvy věděl; v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.

Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení celé kupní ceny).

Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.

Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na povahu vady, pokud nemůže věc řádně užívat z důvodu opakovaného výskytu vady po opravě nebo většího počtu vad.

Prodávající neodpovídá za vady v následujících případech:

  • vada byla na věci již při převzetí a pro tuto vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
  • jde-li o použitou věc a vada odpovídá míře opotřebení nebo používání, které zboží mělo při převzetí kupujícím,
  • vada vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
  • vada byla způsobena kupujícím – nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.

Záruka se nevztahuje na:

  • závady způsobené nesprávnou instalací,
  • závady způsobené neznalostí obsluhy zařízení,
  • závady způsobené nesprávným zacházením – tj. zacházením v rozporu s návodem k obsluze a nedodržováním zde uvedených pokynů důležitých pro chod stroje,
  • závady způsobené nešetrným zacházením (zlomené části zařízení, poškození v důsledku pádu apod.),
  • závady vzniklé neodborným použitím výrobku k jinému účelu, než ke kterému je určen,
  • závady vzniklé neodborným zásahem do stroje nebo opotřebením v důsledku běžného používání,
  • závady vzniklé při mletí slabě pražených kávových zrn,
  • závady způsobené umístěním zařízení v prostředí chladnějším než 0 °C.

Prodávající je povinen informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Na závěr reklamačního řízení vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a její době trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Článek 7
Náklady reklamace a řešení sporů

Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

V případě, že Prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s Prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z příslušného oboru a vyžádat si vypracování nezávislého odborného posouzení vady.

Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a Prodávajícím, může se kupující obrátit na existující systémy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, případně na příslušný soud.

Článek 8
Smluvní záruka za jakost

Pokud Prodávající poskytl nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech Prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví jinak.

Tento reklamační řád je účinný od 28. listopadu 2023.

Reklamační řád Rausch Café Trade s. r. o.
Sídlo: Mirovická 1118/27, 18200 Praha 8
IČ: 03283216, DIČ: CZ03283216, www.kava.musetti.cz
Provozovna: Na Dolíku 14/2a, 18400 Praha 8

Menu

Zavolejte nám

Nastavení

Vytvořte si bezplatný účet pro používání seznamů přání

Přihlásit se

Vytvořte si bezplatný účet pro ukládání oblíbených položek.

Přihlásit se